Drukwerk bestellen op onze website is eenvoudig en zo gebeurd. Hieronder kan stap voor stap zien hoe het in zijn werk gaat.
Welk product wil je bestellen?
Je kan ons volledige assortiment bereiken via het navigatiemenu bovenin onze website, via de zoekfunctie of bekijk het overzicht van alle producten.
Kies de gewenste uitvoering van je product
Na de keuze voor een product stellen wij je een aantal vragen om de beschikbare opties qua formaat, bedrukking, papiersoort en diverse andere opties af te stemmen op je voorkeuren. Per beschikbare opties is meer informatie beschikbaar onder het vraagtekenicoontje of help-link. In veel gevallen hebben wij ook een ‘meest verkocht’ knop waarmee de meeste bestelde specificaties meteen voor je ingevuld worden.
Oplage, levertijd en prijs
Naar aanleiding van de in stap 2 gekozen opties krijg je nu een lijst met prijzen* per oplage. Indien er twee drukmethoden (full color en offset) beschikbaar zijn zal je twee prijstabellen krijgen.
In elke prijstabel zie je doorgaans twee of meer kolommen met prijzen. Het verschil tussen de prijzen in de twee kolommen wordt bepaald door de levertijd** die boven de prijskolom vermeld staat. In principe geldt: kortere levertijd betekent een hogere prijs.
Door op een bepaalde prijs te klikken kies je voor de betreffende drukmethode, oplage en levertijd en wordt het product met de geselecteerde opties aan je winkelwagen toegevoegd.
Hogere oplage bestellen
In veel gevallen vindt je onder de prijstabellen nog een mogelijkheid om de prijs voor een hoger aantal te berekenen.
*Alle prijzen op onze website zijn exclusief BTW.
**De levertijd wordt gerekend vanaf het moment dat een order de status ‘gereed voor druk’ heeft. Dit is na betaling en nadat de benodigde grafische bestanden zijn aangeleverd en door onze vormgevers geschikt voor druk zijn bevonden.
Als je product aan de winkelwagen is toegevoegd, krijg je de keuze om verder te winkelen of om je bestelling af te ronden. Kies ‘verder winkelen’ als je nog meer producten nodig hebt of kies ‘afrekenen’ om de afronding van je bestelling te starten.
Winkelwagen stap 1: aantallen bepalen
Aantallen bepalen
Tijdens de prijsbepaling heb je reeds voor een bepaalde oplage gekozen. Deze oplage is voor één ontwerp. Wanneer je in de winkelwagen het aantal bij een product verhoogd, is dit nog steeds voor één ontwerp. Wil je twee verschillende ontwerpen dan zal je het product nogmaals aan de winkelwagen moeten toevoegen.
Producten verwijderen
Je kan producten uit je winkelwagen verwijderen door op het kruisje voor het product te klikken of het aantal in de keuzelijst op ‘’-‘’ te zetten.
Winkelwagen stap 2: Maak een account aan
Account
Je maakt eenvoudig een account aan door je e-mailadres op te geven in combinatie met een zelf te kiezen wachtwoord. Alle communicatie betreffende je bestelling zal zoveel mogelijk via dit e-mailadres verlopen. Ook kan je met deze gegevens inloggen op ‘’mijn account’’ waar je alle informatie rondom je bestellingen kan terugzien en waar je eventueel achteraf je grafische bestanden kunt uploaden.
Bij herhaal-aankopen kan je je bestaande account gebruiken en hoeft je niet nogmaals je adresgegevens op te geven.
Factuuradres
Om je bestelling verder af te werken is een factuuradres met de standaard NAW-gegevens noodzakelijk. Indien je zakelijk bestelt geef je ook de bedrijfsnaam op.
Afwijkend afleveradres
Als het adres waar je de bestelling afgeleverd wilt hebben afwijkt van het factuuradres, kan je een apart afleveradres opgeven. Dit adres kan per bestelling afwijken. Wanneer je na verloop van tijd nog een bestelling doet met hetzelfde account wordt, indien je een afwijkend afleveradres wenst, steeds het afleveradres van de laatste bestelling alvast ingevuld.
Opmerkingen
Heb je specifieke instructies of vragen bij je bestelling, dan kan je dat aan ons kenbaar maken via het opmerkingenveld. In geval van specifieke wensen kunnen wij niet garanderen dat alle wensen ook technisch uitvoerbaar zijn.
Algemene voorwaarden
Voor je verder kunt gaan naar controle van je gegevens dien je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden. Na aanbinden voor akkoord wordt de knop ‘volgende stap’ groen en kan je verder met je bestelling.
Winkelwagen stap 3: Controleer gegevens
Controleer of al je gegevens juist zijn. Indien je geen afwijkend afleveradres hebt ingevuld wordt alleen het factuuradres getoond.
Eventueel kan je je aanmelden voor onze nieuwsbrief waarmee je altijd op de hoogte blijft van onze aanbiedingen, nieuwe producten of blogs.
Met de knop ‘order afronden’ ga je naar de volgende stap in het bestelproces
Winkelwagen stap 4: Betaling
De betaling van je bestelling geschiedt vooraf en kan worden voldaan via iDeal, Visa- en Mastercard. Voor op rekening betalen worden administratiekosten á €5,95 in rekening gebracht. Het is ook mogelijk om achteraf te betalen via AfterPay, daar zijn geen extra kosten aan verbonden.
Wij berekenen altijd het bedrag inclusief BTW. Het is mogelijk om een BTW vrije factuur te maken voor orders die buiten Nederland geleverd moeten worden.
Als je betaling geslaagd is of je hebt voor achteraf betalen of op rekening gekozen, dan ontvang je een mailtje ter bevestiging van de order. Onder in beeld verschijnt de knop ‘bestanden aanleveren’.
Winkelwagen stap 5: Bestanden aanleveren
Eén van de belangrijkste stappen uit je bestelproces is het aanleveren van de drukwerkbestanden. Deze grafische bestanden vormen de basis van het te produceren drukwerk. Het is daarom ook erg belangrijk dat deze documenten aan alle grafische eisen voldoen. Afhankelijk van het aantal pagina’s en te bedrukken zijden kan het zijn dat je meerdere bestanden moet uploaden. Op de pagina bestanden aanleveren vindt je meer informatie over de algemene en product specifieke eisen voor je drukwerkbestanden.
Indien je een bestand groter dan 20MB wilt uploaden kan je gebruik maken van WeTransfer. Als je hier gebruik van maakt kan de levertijd een werkdag langer worden.
Wij zullen je bestanden altijd nog een aan grondige controle onderwerpen alvorens ze naar de drukpers gaan. Eventueel noodzakelijke aanpassingen dien je zelf aan te brengen en zullen het afleverproces vertragen.
Dienstverlening DrukwerkConcurrent
Indien je niet zelf in staat bent om de drukbestanden juist aan te leveren, hebben wij de oplossing in de vorm van zeer ervaren vormgevers die tegen een scherp tarief je bestand voor je kunnen maken. Neem contact met ons op voor meer informatie of voor een offerte voor hulp bij het opmaken van drukwerkbestanden.
Wanneer bestanden aanleveren?
Indien je tijdens het bestelproces geen bestanden aanlevert, kan je na afronden van de bestelling via ‘mijn account’ je bestanden alsnog toevoegen.
Bestanden goedkeuren
Je bestanden zullen zo snel mogelijk door onze vormgevers worden gekeurd en aan de drukafdeling worden doorgezet. De beloofde levertermijn gaat in op het moment dat de bestanden zijn goedgekeurd en gereed zijn voor druk.